
Z analizy ASM Sales Force Agency wynika, że najtańszym sklepem spożywczym w Polsce w styczniu 2023 roku był Auchan. Biedronka uplasowała się w zestawieniu na trzecim miejscu od końca, wyprzedzając jedynie Polomarket i kanał sprzedaży internetowej.
REKLAMA
Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy autorstwa ASM Sales Force Agency, w styczniu bieżącego roku podstawowe zakupy spożywcze były o 15 proc. droższe niż przed rokiem. Ponownie zdrożały wszystkie z dziesięciu analizowanych kategorii produktów. Największą dynamikę wzrostu cen w skali roku zanotowały produkty tłuszczowe (56 proc.), dodatki (27 proc.), produkty sypkie (23 proc.) czy nabiał (19 proc.). Z danych wynika, że w 11 na 14 sieci objętych badaniem, ceny w styczniu br. były wyższe niż w grudniu ub.r.
Na pierwszym miejscu w rankingu najtańszych sieci wciąż utrzymuje się Auchan. W sklepach tej marki średni koszt koszyka zakupowego wyniósł w styczniu br. 233,15 zł. Na drugim miejscu uplasował się Lidl (254,15 zł), trzeci jest Kaufland (261,58 zł). W pierwszej dziesiątce znalazły się również: Makro (269,61 zł), E.Leclerc (269,72 zł), Carrefour (272,91 zł), Aldi (273,88 zł), Intermarche (276,40 zł), Netto (276,60 zł) i Dino (277,14 zł).
Co ciekawe, dopiero na 12. miejscu uplasowała się Biedronka, w której średni koszt koszyka zakupowego w ubiegłym miesiącu wyniósł 279,95 zł. Sieć wyprzedziła w tym zestawieniu jedynie Polomarket oraz kanał e-grocery, czyli sprzedaż internetową towarów spożywczych.
Źródło: inf. prasowa / ASM Sales Force Agency
REKLAMA