
Lektorzy oferują pomoc w wielu projektach, między innymi mogą użyczyć swojego głosu podczas realizacji reklamy radiowej, telewizyjnej, audiobooka czy materiałów szkoleniowych. Jakie są ceny usług lektorskich?
Kiedy korzysta się z usług lektorskich?
Usługi lektorskie mają obecnie rozległe zastosowanie i są one używane w wielu celach, aby otrzymać nagranie lektorskie. Takie usługi zamawiane są często przez firmy, lecz również instytucje, organizacje, a nawet przez osoby prywatne.
Wśród przykładowych zastosowań usług lektorskich warto wskazać na:
- materiały reklamowe – lektor może przygotować nagrania reklamowe do reklamy w telewizji, radiu, ale również do puszczania jej sklepach, podczas eventów
- materiały szkoleniowe – lektor może odczytać instrukcje oraz inne informacje niezbędne podczas nauki, a także w celu wykonania instruktaży dźwiękowych
- nagrania do automatycznej sekretarki – lektor może wtedy przygotować atrakcyjnie brzmiący komunikat, który będzie mógł witać osoby dzwoniące na dany numer, nagrania stosuje się też w systemach obsługi zautomatyzowanej
- audiobooki, multimedia – wtedy lektor może uczestniczyć w realizacji wielu ciekawych projektów, na przykład podkładać głos bohaterom
- prezentacje – popularne jest też korzystanie z pomocy lektorów podczas prezentacji, na przykład produktów, obiektów, firm
Jak widać, usługi lektorskie mają bardzo szerokie zastosowanie i mogą być one wykorzystane w wielu celach.
Cena lektora – ile trzeba zapłacić za jego obsługę?
Gdy chodzi o pomoc specjalisty jak lektor cena – https://www.powitania.pl/cennik/ wykonania nagrania lektorskiego będzie w tym przypadku będzie rozpoczynała się od około 50 złotych za około 30 sekund nagrania do nawet ponad 1000 złotych za ten sam czas.
Koszty mogą być więc zróżnicowane, co powoduje, że lektorzy mogą pobrać za przygotowanie nagrania opłatę na różnym poziomie.
Przykładowo wykonanie nagrania reklamowego będzie związane z wydatkiem około 150-500 złotych, natomiast dłuższe nagranie do prezentacji może kosztować nawet około 1000 złotych.
Od czego zależy cena lektora?
Ceny usług lektorskich zależne są od wielu czynników, dlatego też trudno jednoznacznie określić, ile zapłaci się za przygotowanie nagrania.
Główne czynniki determinujące koszty to w tym przypadku typ nagrania, czas jego trwania, popularność lektora.
Przykładowo wtedy, gdy zamawia się nagranie przeznaczone do ogólnopolskiej telewizji w celach reklamowych, ceny będą wyższe niż przy nagraniu do stacji regionalnej. Wyższą opłatę pobierze również lektor znany, którego głos jest rozpoznawany w porównaniu do tego, który dopiero zaczyna pracę.
Źródło: Materiał zewnętrzny
REKLAMA