Telewizja ojca Rydzyka dostała 700 tys. zł z MON. Na promocję nowego systemu rekrutacji do wojska

Tadeusz Rydzyk, fot. flickr / Archidiecezja Krakowska

Telewizja Trwam, należąca do fundacji Lux Veritatis ojca Rydzyka, dostała 700 tys. zł od Ministerstwa Obrony Narodowej. Resort zapłacił za emisję 40 odcinków programu “Zostań żołnierzem RP”, promującego służbę w Wojsku Polskim.

REKLAMA

Ministerstwo Obrony Narodowej prowadzi akcję promocyjną związaną z funkcjonującym od kwietnia zeszłego roku nowego systemu rekrutacji do armii. Część działań zlecono Telewizji Trwam. “Informuję, że w 2022 r. MON zawarł umowę z Fundacją Lux Veritatis na emisję na antenie TV 40 odcinków programu ‘Zostań żołnierzem RP’, promującego służbę w Wojsku Polskim. Celem programu było zachęcenie kandydatów do wstąpienia w szeregi Wojska Polskiego” – napisali urzędnicy ministerstwa w odpowiedzi na interpelację senatora KO Krzysztofa Brejzy.

Koszt emisji jednego odcinka ma wynieść 18 tys. zł, co oznacza, że cała akcja promocyjna w telewizji ojca Tadeusza Rydzyka będzie kosztowała podatników 720 tys. zł. Ministerstwo Obrony Narodowej przekonuje w piśmie do senatora Brejzy, że “w telewizyjnych realiach nie jest to wygórowana kwota”. Co ciekawe, nagrania promowanego programu można obejrzeć na ogólnodostępnym i darmowym kanale MON w serwisie YouTube.

Według danych udostępnionych przez portal WirtualneMedia.pl, Telewizja Trwam jest oglądana średnio przez 32 tys. osób, co stanowi 0,52 proc. rynku telewizyjnego w Polsce. Z badań oglądalności wynika również, że większość widzów telewizji związanej z ojcem Tadeuszem Rydzykiem to ludzie, którzy ukończyli 50. rok życia. Oglądalność stacji wśród osób w tzw. wieku poborowym jest z kolei bliska zeru.

Źródło: Onet.pl

REKLAMA