Spółka należąca do Orlenu otrzyma 2 mln zł za promowanie… spisu powszechnego. Rzeczniczka GUS nie widzi problemu

PKN Orlen, fot. Wikiemedia

Przetarg na kampanię promocyjną powszechnego spisu ludności wygrała należąca do Orlenu agencja Sigma BIS. Główny Urząd Statystyczny nie widzi problemu w tym, że firma działa dopiero od roku i nie ma doświadczenia w tego typu kampaniach.

REKLAMA

Kampanię promocyjną powszechnego spisu ludności GUS podzielił na dwa zadania. Pierwsze to promocja w radiu i telewizji (czyli produkcja spotu i wykupienie czasu antenowego), drugie natomiast – promocja w prasie. Do zrealizowania obydwu zadań zgłosiło się łącznie pięć firm, z czego cztery mogą się pochwalić wieloletnim doświadczeniem.

Główny Urząd Statystyczny powierzył jednak realizację tego zadania spółce Sigma BIS, należącej do PKN Orlen i PZU, mimo iż ta działa dopiero od roku i nigdy nie prowadziła kampanii społecznych. – Przetarg odbył się zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia – zapewnia w rozmowie z “Gazetą Wyborczą” Paulina Sągol ze spółki Sigma BIS.

Problemu nie widzi również GUS. Rzeczniczka prasowa GUS Karolina Banaszek zapewnia, że fakt, iż za Sigmą BIS stoi Orlen, nie miał tutaj nic do rzeczy. – Przetarg na poprowadzenie kampanii w prasie odbył się w zgodzie z prawem zamówień publicznych, a wszystkie oferty zostały ocenione pod kątem kryteriów zawartych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia – zapewnia Banaszek. Wartość zamówienia to ponad 2 miliony złotych.

Źródło: Gazeta Wyborcza

REKLAMA