Rozważasz własny biznes? – Pomysły i wskazówki od czego zacząć!

Fot. Pixabay

Praca u kogoś nie jest szczytem twoich marzeń i ambicji? Chcesz założyć własny biznes? Brawo! Do odważnych świat należy. Zanim jednak to zrobisz, sprawdź, czy twój pomysł ma szanse przynieść wymierne zyski.

Znajdź pomysł na biznes

Zanim rozkręcisz własny biznes, musisz odpowiedzieć sobie na jedno ważne pytanie: co to miałoby być? Teoretycznie możesz robić, co chcesz, bo dziś do otworzenia własnego biznesu nie trzeba mieć wykształcenia kierunkowego. Jednak w praktyce dobrze jest zająć się czymś, co się umie i lubi robić.

Wiesz, jak działa myjnia samochodowa i znasz jej specyfikę? Być może to właśnie jest pomysł dla ciebie. Na ulicach jest coraz więcej samochodów, a ich mycie nad rzeką lub jeziorem jest bardzo źle widziane.

Znasz się na pielęgnowaniu urody? Salon kosmetyczny może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Lubisz gotować i masz do tego dryg? Ludzie zawsze będą chcieli jeść. Pomyśl o restauracji lub punkcie gastronomicznym.

Przeprowadź analizę rynku

Pomysł to nie wszystko. Zanim wprowadzisz go w życie, sprawdź, czy faktycznie będzie zapotrzebowanie na twoje usługi. Analiza rynku powinna odpowiedzieć na pytanie, czy w okolicy znajdują się podobne punkty usługowe i czy mogą stanowić potencjalną konkurencję. Analiza może też wskazać niezagospodarowaną niszę i… całkiem nowy pomysł na biznes.

Dopełnij formalności

Założenie firmy wymaga wypełnienia szeregu formalności związanych z legalizacją przedsięwzięcia. Przede wszystkim warto się upewnić, czy nie potrzebujemy zezwolenia i kto powinien je wystawić. Ponadto niezbędna będzie rejestracja firmy we właściwej jednostce samorządowej (urząd miasta, dzielnicy, gminy), wybór sposobu opodatkowania, zgłoszenie do ubezpieczenia społecznego. Ułatwieniem może być złożenie wniosku online z pomocą kreatora, który sam wygeneruje odpowiednie wnioski. Można też poprosić o pomoc wyspecjalizowane w tego typu usługach biuro rachunkowe.

Fot. Pixabay

Zadbaj o dobrą reklamę

Żeby firma nie okazała się niewypałem, trzeba zadbać o odpowiednią reklamę. Ludzie kochają prezenty, warto więc rozważyć danie im czegoś za darmo. Jedno mycie auta gratis? Zniżka na pierwszy zabieg w salonie piękności? Darmowy deser do obiadu w dniu otwarcia?

O nowo powstałej firmie powinno być głośno także w mediach społecznościowych. Warto podgrzewać atmosferę już na dłuższy czas przed otwarciem. Długofalowe budowanie społeczności to niemal stuprocentowa gwarancja, że w dniu otwarcia nowego punktu usługowego frekwencja będzie bardzo duża.

Źródło: Artykuł sponsorowany

REKLAMA