Prorządowe media nie martwią się kryzysem. Spółki Skarbu Państwa wydają u nich grube miliony

Tomasz Sakiewicz, screen z YouTube / Gazeta Polska

Spółki Skarbu Państwa transferują olbrzymie sumy pieniędzy za reklamy w prorządowych mediach. Taki wniosek płynie z najnowszego raportu “Analiza wydatków reklamowych spółek skarbu państwa (SSP) w latach 2015-2020” prof. Tadeusza Kowalskiego z Uniwersytetu Warszawskiego.

REKLAMA

Dziennik “Gazeta Polska Codziennie”, który sprzedaje średnio 11 tys. egzemplarzy zarobił w ostatnich pięciu latach niemal 8,4 mln zł. Redaktorem naczelnym gazety jest Tomasz Sakiewicz, regularnie komentujący wydarzenia polityczno-społeczne na antenie TVP.

Jeszcze ciekawiej jest w przypadku tygodników opinii. Czasopisma sprzyjające władzy to prawdziwi beneficjenci tzw. “dobrej zmiany”. Tygodnik “Sieci” braci Karnowskich zarobił na reklamach spółek państwowych w latach 2015-2020 ponad 20 mln zł, “Gazeta Polska” niemal 13 mln zł, zaś “Do Rzeczy” – prawie 14 mln zł.

Prorządowe media lubią pokazywać się swoim odbiorcom jako biedne i niszowe. Jednak – jak widać – nie mogą one narzekać na zarobki. W październiku ubiegłego roku Michał Karnowski wystąpił z dramatycznym apelem o wsparcie finansowe dla wydawanych przez niego mediów. Jak argumentował, na tle koncernów medialnych Fratria to “niewielka, skromnie tworzona spółka, to łupinka”.

Źródło: InnPoland.pl

REKLAMA