Opony używane kuszą jako tańsza alternatywa od nowego ogumienia. Oferty często opatrzone są pięknymi zdjęciami z opisem „jak nowe”. Ale czy na pewno tak jest? Czy w bardzo niskiej cenie może być jakiś haczyk? Sprawdź artykuł i dowiedz się, jakie opony na nowy sezon wybrać – nowe czy używane!
Wybór opon – od czego zacząć?
Wybór opon warto zacząć od gruntownego przeglądu dostępnych ofert. Sklepy oponiarskie oferują dziś modele od wielu producentów z każdego zakątka świata, w zróżnicowanych przedziałach cenowych. Nowe opony znajdziesz tutaj: https://www.24opony.pl/
Poszukując okazji i promocji, na pewno natkniemy się na oferty opon używanych. Każdego dnia na popularnych portalach aukcyjnych pojawiają się ich setki, jeśli nie tysiące. Zakup czterech opon w cenie jednej nowej z pewnością kusi, ale czy na pewno warto?
W ramach ułatwienia wyboru, poniżej przyjrzymy się zaletom poszczególnych rodzajów opon.
Opony nowe a używane – dlaczego to ważny wybór?
Zacznijmy od nieco już oklepanego faktu, że opony to jedna z najważniejszych części pojazdu. Ogumienie wpływa nie tylko na komfort podczas jazdy, ale przede wszystkim na długość hamowania i przyczepność. Co za tym idzie – to kluczowy element dla bezpieczeństwa nas i naszych pasażerów.
Warto wiedzieć: powierzchnia styku opon z nawierzchnią jest mniej więcej wielkości kartki papieru. Na tak małej przestrzeni, ogumienie musi poradzić sobie zarówno z zapewnieniem bezpiecznej jazdy, jak i przeniesieniem pełnych osiągów samochodu.
Czy warto kupić opony używane?
Opony używane z pewnością są dostępne w niskiej cenie, co jest kuszące. Trafiając na dobrą okazję, możemy kupić opony klasy premium w cenie nowych modeli budżetowych. I to z pewnością jest plus.
Eksperci alarmują jednak, że przy zakupie opon używanych istnieje duże ryzyko. Głęboki „jak nowy” bieżnik oraz dobry stan wizualny może w rzeczywistości skrywać wady lub nawet poważniejsze usterki konstrukcji wewnętrznej.
Czym to grozi? Oto kilka możliwych scenariuszy.
- Opona nie daje się wyważyć.
- Opona była w przeszłości naprawiana.
- Ogumienie posiada uszkodzony kord.
- Opona jest wyząbkowana (nierównomiernie zużyta).
Dla kierowców nieznających się na oponach takie wady są często niemożliwe do wykrycia gołym okiem. O części z nich dowiemy się dopiero od wulkanizatora, a niektóre będą dyskwalifikować opony używane z dalszej jazdy, gdyż powodują zagrożenie.
Czy w takim wypadku warto kupić opony używane? Tu już decyzja należy do kierowcy. W części ofert z pewnością wyczytamy o możliwych wadach lub wcześniejszych naprawach, jednak jesteśmy tu całkowicie zdani na uczciwość sprzedawcy.
Nowe opony – co zyskujemy?
Tutaj na pierwszy plan wysuwają się nowe opony i ich zalety. Kupując ogumienie fabrycznie nowe otrzymujemy deklarację, że jest ono wolne od wad fabrycznych, a na ewentualne usterki przysługuje nam gwarancja producenta.
Użytkując nowe opony możemy mieć pewność, że zostały one zbadane pod kątem właściwości jezdnych i bezpieczeństwa, a o poszczególnych osiągach przeczytamy na etykiecie. Mimo wyższej ceny, jest to zdecydowanie pewniejszy zakup.
Tania alternatywa – opony chińskie lub bieżnikowane!
Czy nowe opony z gwarancją muszą oznaczać bolesne uszczuplenie domowego budżetu? Niekoniecznie! Tutaj z pomocą przychodzą nam dwie tańsze i pewniejsze alternatywy dla używanego ogumienia – opony chińskie oraz opony bieżnikowane.
- Opony chińskie – na rynku istnieje wielu producentów chińskich, którzy mimo złych stereotypów, cieszą się uznaniem wśród kierowców i ekspertów. Opony biorą udział w renomowanych testach i zachowują przy tym bardzo korzystną cenę. Przykład: opony Goodride.
- Opony bieżnikowane – są to tanie i sprawne modele poddane regeneracji. Posiadają fabrycznie nową warstwę bieżnika. Wśród polskich marek, wielu renomowanych producentów tworzy opony nalewane w oparciu o najlepsze standardy jakościowe. Przykład: opony Profil.
Źródło: Materiał zewnętrzny
REKLAMA