Lasy Państwowe idą w biznes. Otworzą sieć sklepów i hoteli

Zdjęcie ilustracyjne, fot. Pixabay

Lasy Państwowe po latach wracają do pomysłu stworzenia sieci własnych sklepów. Jak podaje „Puls Biznesu”, pod szyldem „Dobre z Lasu” miałyby działać także bistra i hotele.

Jak przypomina gazeta, „pomysł stworzenia sieci własnych sklepów z dziczyzną i innymi darami lasu, jako pierwszy – ponad cztery lata temu – rzucił w rozmowie z ‚Pulsem Biznesu’ ówczesny dyrektor generalny Lasów Państwowych (LP) Konrad Tomaszewski„. Co ciekawe już wtedy szef Lasów Państwowych chciał, aby docelowo takich sklepów było kilkanaście, a wydzielone punkty handlowe miały się znaleźć w centrach handlowych.

Sieć oferować miała przetwory z dziczyzny wytwarzane na bazie tradycyjnych technologii, przetwory z grzybów i jagód opatrzone logo LP, a także m.in. miód z pasiek prowadzonych w lasach przez leśniczych. Dziczyzna pochodziłaby z należących do LP ośrodków hodowli zwierzyny, a przetwórstwem mięsa zajmowałyby się lokalne małe i średnie zakłady produkcyjne, w tym także te będące własnością Lasów”- wskazano.

Jak czytamy, „sieć miała nie tylko promować LP, ale z czasem także przynosić zyski”. „W pierwszej fazie na jej stworzenie planowano przeznaczyć około 450 tys. zł. Po tym, jak Konrada Tomaszewskiego na stanowisku szefa LP zastąpił Andrzej Konieczny, o sklepach w ogóle przestano mówić. Jednak gdy wiosną p.o. dyrektora generalnego LP został Józef Kubica, idea sieci handlowej odżyła” – oceniono. Tym razem jednak przedsięwzięcie ma być prowadzone z większym rozmachem.

Szef LP ma gotową koncepcje sieci, która – podobnie jak cztery lata temu – ma być przedsięwzięciem komercyjnym. Sieć „Dobre z Lasu” ma mieć przynajmniej jedną placówkę na terenie każdej regionalnej dyrekcji LP. Na razie plany dotyczą Katowic, Krakowa i Szczecina. To, gdzie dalej będzie się rozwijać sieć zależy od potencjału turystycznego i handlowego danego regionu. Część dyrekcji deklaruje, że chciałaby mieć na swoim terenie kilka placówek – czytamy w „Pulsie Biznesu”.

Harmonogram przedsięwzięcia jest rozpisany na kilkanaście miesięcy, do końca 2022 roku. Przy sklepach mają funkcjonować także bistra. W planach jest także działalność hotelarska. 

Źródło: „Puls Biznesu”