Czystki w grupie Polska Press! W mediach przejętych przez Orlen w jeden dzień zwolniono trzech redaktorów naczelnych

fot. Wikimedia

Trzech redaktorów naczelnych dzienników należących do grupy Polska Press straciło pracę. Po przejęciu spółki przez Orlen do lokalnych gazet trafią ludzie związani z mediami sprzyjającymi władzy.

Mimo iż nowy właściciel zapowiadał, że nikt z pracowników Polska Press nie musi obawiać się zwolnienia, to w sam tylko czwartek pracę straciło trzech redaktorów naczelnych lokalnych dzienników. Dla prasy regionalnej w Polsce to prawdziwe trzęsienie ziemi.

Jako pierwszy ze stanowiskiem pożegnał się Marek Twaróg, redaktor naczelny „Dziennika Zachodniego”. Zastąpi go Grzegorz Gajda, który dotychczas był związany m.in. z mediami państwowymi. Najpierw pracował TVP3 Katowice, a później w katolickim radiu eM Katowice.

Nowego naczelnego ma również „Gazeta Krakowska”. Tam Jerzego Sułowskiego zastąpił Wojciech Mucha, który przez wiele lat był związany z prorządową „Gazetą Polską”. Zmiana nastąpiła także w wydawanej na Podkarpaciu „Gazecie Codziennej Nowiny”. Po 15 latach ze stanowiska odszedł Stanisław Sowa. Zastąpi go pracownik TVP3 Rzeszów – Arkadiusz Rogowski.

Kilka dni wcześniej do zmiany doszło także w „Kurierze Lubelskim”. Pełniącym obowiązki redaktora naczelnego został Wojciech Pokora, który 20 kwietnia zastąpił Wojciecha Harpulę. Ten ostatni zastępował przebywającą na zwolnieniu redaktor naczelną „Kuriera” Sylwię Szewc-Koryszko od grudnia ub.r.

Dorota Kania, która niedawno została członkiem zarządu Polska Press, poinformowała, że ze wszystkimi redaktorami naczelnymi umowy zostały rozwiązane za porozumieniem stron.

Źródło: Onet