Branża odzieżowa straciła aż 40 proc. sprzedaży. To efekt zamknięcia galerii handlowych

Zdjęcie ilustracyjne, fot. Pixabay

Główny Urząd Statystyczny podane dane sprzedaży detalicznej w styczniu 2021 r. Wskaźnik spadł aż o 24 proc. w stosunku do grudnia ubiegłego roku. Zmniejszenie sprzedaży najbardziej odczuła branża odzieżowa.

REKLAMA

Na taką sytuację złożyło się wiele czynników, ale wszystkie mają związek z lockdownem. Problemem dla sprzedawców było przede wszystkim: wprowadzenie restrykcji administracyjnych przez okres pełnego miesiąca, skumulowanie ferii zimowych w jednym terminie dla całego kraju oraz niska mobilność obywateli.

Jak wyliczył GUS, w styczniu 2021 r. najgłębszy spadek sprzedaży detalicznej w porównaniu z analogicznym okresem 2020 r. odnotowały -podobnie jak w poprzednich miesiącach – podmioty handlujące tekstyliami, odzieżą i obuwiem. Sprzedaż spadła aż o 40,8 proc. To pokazuje skalę uderzenia w tę branżę podczas zakazu otwierania sklepów w galeriach handlowych.

Znacznie mniejszą sprzedaż zaobserwowano również w grupach: paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 16,4 proc.), a także prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach (o 11,9 proc.). Spośród prezentowanych grup wzrost sprzedaży wykazały jedynie jednostki handlujące meblami, RTV, AGD (o 7,1 proc.).

Źródło: GUS

REKLAMA