Biedronka ukarana przez UOKiK. Sieć oszukiwała klientów

fot. Wikimedia Commons

Sieć Biedronka naruszała prawa konsumentów, nieprawidłowo informując o cenach. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na spółkę Jeronimo Martins Polska karę w wysokości 115 mln zł.

REKLAMA

Cena w kasie wyższa niż umieszczona na półce lub brak informacji o cenie produktu – w ten sposób przez kilka lat Biedronka naruszała prawa konsumentów” – czytamy w komunikacie UOKiK.

Jak się okazuje, taka praktyka trwa co najmniej od 2016 roku. UOKiK wszczął postępowanie w październiku 2019 r. W ciągu 9 miesięcy Inspekcja Handlowa otrzymała ponad 230 skarg na nieprawidłowe podawanie cen.

Najczęściej dotyczyły różnic między kwotą uwidocznioną na półce a tą zakodowaną w kasie oraz braku cen przy produkcie. Potwierdzali to także inspektorzy podczas kontroli. Przykładowo, w ciągu 9 miesięcy tego roku wykryli, że w 123 przypadkach w Biedronkach brakowało ceny, a w 25 – były różnice między kwotą widoczną na towarze lub półce a tą zakodowaną w kasie – informował urząd.

Sieć Biedronka poinformowała już, że nie zgadzają się z decyzją urzędu i będą się od niej odwoływać. Podkreślili, że “biorąc pod uwagę skalę działalności naszej sieci (…) nie możemy wykluczyć indywidualnych przypadków, w których niezamierzony błąd ludzki doprowadził do braku ceny lub braku jej natychmiastowej aktualizacji”. 

Źródło: inf. prasowa, portalspozywczy.pl

REKLAMA