Badania kultury organizacyjnej – co wniosą do Twojej firmy?

fot. Pexels

Badania kultury organizacyjnej pozwalają określić poziom zaangażowania pracowników, ich motywacji i lojalności wobec firmy. Narzędzia diagnostyczne zostały stworzone przez naukowców, a sam system jest w stanie wyznaczyć satysfakcję pracowników aż w 16 różnych aspektach. Jaki jest główny cel pomiarów? Co może ulepszyć badanie CMVI?

Badanie kultury organizacyjnej – na czym polega?

Na początku dobrze będzie odpowiedzieć na pytanie, czym właściwie jest kultura organizacyjna. Pod tą nazwą kryją się wartości i normy społeczne charakterystyczne dla danej organizacji. Chodzi więc nie tylko o klimat wewnątrz firmy, ale też procedury, wymagane zachowania i system hierarchii. Wartości te stale oddziałują na pracowników, a zmierzyć w jak dużym stopniu można za pomocą kwestionariusza OCAI oraz badania kultury organizacyjnej. Carrotspot Motivation Value Index, czyli CMVI, to standaryzowane narzędzia badawcze umożliwiają analizę motywacji, zadowolenia i lojalności pracowników wobec przedsiębiorstwa. Otrzymane wyniki można przełożyć na wymierne korzyści dla danej firmy.

Kiedy sięgnąć po badanie kultury organizacji?

Warto zbadać kulturę organizacyjną w swojej firmie w przypadku zmian (wewnątrz firmy lub w jej otoczeniu), w razie nieuzasadnionego na pozór spadku zadowolenia pracowników, wysokiej fluktuacji kadr lub po prostu w celu poznania profilu organizacji. Warto dowiedzieć się podstawowych wiadomości o nowych pracownikach w przypadku fuzji dwóch firm lub nowo powstałej organizacji. Jeśli zależy Ci na tym, by osiągnąć spójność organizacji oraz pełne zaangażowanie pracowników, sprawdź jak wyglądają sprawy wewnętrzne w firmie. Docelowo CMVI wspiera optymalizację procesów w biznesie – szybkość realizacji zadań, efektywność rekrutacji oraz wzrost satysfakcji stałych pracowników.

Czym wyróżnia się CMVI?

Badania kultury organizacyjnej CMVI 360 mają charakter wszechstronny, znacznie różniąc się tym samym od oferty rynkowej. Przede wszystkim wyróżniają 3 odrębne wymiary badań: firmę i jej podskale, zespół i jego podskale oraz pracownika i jego podskale. Wszystkie te aspekty opisują kulturę organizacji w kontekście otoczenia firmowego, środowiskowego oraz osobistych odczuć pracownika. Poziom jego satysfakcji mierzy się w tych obszarach na podstawie aż 16 różnych aspektów. W ich konstrukcji brali udział psychologowie SWPS, praktycy HR oraz eksperci od psychometrii i statystyki. Badanie kultury organizacyjnej daje więc realne i rzetelne wyniki, które można przełożyć na zmiany w zarządzaniu ludźmi i zadaniami.

Źródło: Artykuł sponsorowany

REKLAMA